Pascale – 20 jaar het gezicht van Caesar

Al bijna 20 jaar zijn Pascale, Joke en Kiki het gezicht van Caesar. Iedereen wordt door hen ontvangen met een glimlach en ze hebben altijd een luisterend oor voor de Caesarianen. Ze worden niet voor niets al jaren ‘de tantes van Caesar’ genoemd! Eerder dit jaar was Kiki 20 jaar in dienst, nu is het tijd voor Pascale om in het zonnetje gezet te worden.

20 jaar geleden is Pascale aangenomen door Aad Vanca, die haar tegen ’t lijf liep op een familiedag bij Caesar. Pascale was door haar vriendin Angela uitgenodigd hiervoor, zij werkte bij de banenbeurs, dat in hetzelfde pand gevestigd was.

“Ik merkte toen direct dat Caesar een tof bedrijf is. Ik moest er even over nadenken, maar kon het uiteindelijk niet laten om een gesprek aan te gaan. Ik voelde: dit moet ik gewoon doen!”

Joke Kiki Pascale - tantes Caesar Groep

Caesar in 2000

“Caesar zag er toen heel anders uit,” vertelt Pascale. “We waren gevestigd in het pand van aan de Zonnebaan in Utrecht, er werkten zo’n 400 mensen in verschillende business units. Ook waren er andere bedrijven gevestigd in het pand waar wij de receptie voor deden. Het contact met de verschillende mensen en alle bedrijven maakte het werk afwisselend. De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit de receptie bemannen, zaalreserveringen, de post en gastvrouw zijn. In die tijd leidden we ook stagiaires op tot secretaresse, zo gaven we onder andere telefoontraining. We zaten met twee receptionistes achter de balie, anders redden we het gewoon niet.

Maar het waren ook in andere opzichten andere tijden: we rookten destijds nog gewoon achter de receptie. Mieke, een andere receptioniste, draaide hele lekkere, dunne shagjes voor ons. Wanneer ik een gast ontving, legde ik m’n peuk even weg en daarna rookte ik weer verder. Later mocht het niet meer achter de receptie, maar dan gingen we stiekem naar de postkamer. Dat kan je je nu toch niet meer voorstellen? Het waren hele andere tijden!” vertelt Pascale lachend.

Verhuizing en verandering

In 2013 verhuisde Caesar naar het huidige pand aan de Janssoniuslaan in Utrecht. In eerste instantie zag Pascale tegen de verhuizing op, omdat collega’s op de Zonnebaan achter zouden blijven en het contact met de andere bedrijven ook zo warm was. “Het gaf ons echter wel de kans om de functie zelf in te vullen”, vertelt Pascale. “We doen nu veel meer dan alleen receptie. Facilitaire en secretariële zaken, communicatie, de Medewerkersdag, Sinterklaas- en kerstfeesten organiseren, ik ben bestuurslid van Stichting Cicero, de Papendorpse Run organiseren en ga zo maar door. Het is bijna te veel om op te noemen!”

Pascale en Cees Bukman

Pascale’s drive

“Dat is ook wat het werken bij Caesar uitdagend en divers maakt. Ik word continu gemotiveerd om mezelf te ontwikkelen en krijg daar volop de kans voor. Je mag fouten maken; dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Ik krijg ook veel energie van het contact met mijn collega’s van de verschillende business units. Dankzij Stichting Cicero en het organiseren van de sinterklaasfeesten heb ik ook contact met de kinderen van collega’s. Soms komen kinderen van collega’s die heel even geen opvang hebben ons helpen met diverse klusjes. Als er iets gebeurt in het privéleven van collega’s, dan zorgt Caesar waar mogelijk ook voor de medewerkers. Wij doen dat deels, maar ik heb dat zelf ook zo ervaren. Ik vind het mooi om te zien dat een bedrijf zo een warm hart toedraagt aan de medewerkers.”

Hilarische herinneringen

De tantes hebben een hoop meegemaakt in die 20 jaar! Collega’s liedjes laten zingen aan de poort als ze hun toegangspas waren vergeten en mensen laten schrikken als ze langs de intercom liepen. Je kan het zo gek niet bedenken.

“Een hilarische herinnering is het verhaal van Hugo, die lease auto’s kwam brengen,” vertelt Pascale. “Hij dacht over de bevroren vijver heen te stappen die we aan de Zonnebaan hadden. Maar het ijs was nog te dun en hij plonsde erin. Zeiknat kwam hij binnen en probeerde zijn overall uit te trekken. Dit ging niet zoals gepland en hij struikelde en viel tegen een beeld aan – dat vervolgens dwars door de ruit heen ging. Onze facilitair manager van destijds kwam aanstormen en vroeg hem: ‘Ben je goed verzekerd!?’ Een dag die ik niet meer zal vergeten.”

Pascale in Financieel dagblad

Poederbrieven

“Een andere herinnering die mij altijd bijblijft is toen we een mailing hadden verstuurd met wierrookkegeltjes. Op dezelfde dag dat de mailing was verstuurd, kwamen de poederbrieven in het nieuws. Een aantal van de wierrookkegeltjes waren door de postsorteermachine verpulverd tot poeder. Voor we het wisten stond de pers bij Caesar op de stoep, omdat Caesar als afzender op de zogenaamde poederbrieven stond. Gelukkig hebben Michel Stijlen en Marjon Vermeulen de pers te woord gestaan en was het opgelost.”

Telefoniste van het jaar

In 2006 was Pascale genomineerd voor de verkiezing van Telefoniste van het Jaar van Sparq. “Gelukkig heb ik niet gewonnen. Kiki en ik waren als de dood om op het podium te staan en we wilden al helemaal niet op tv komen.” Toch belandde Pascale met Hans en Kiki op het podium op een medewerkersfeest in Lille.

Podium Hans Kiki Pascale

Pascale & Caesar

“Caesar en de mensen zijn me dierbaar. Iedere keer weer ben ik trots dat ik bij Caesar werk. De mogelijkheden die Caesar mij biedt en mijn collega’s zorgen ervoor dat ik al 20 jaar enorm enthousiast en gemotiveerd ben. Ik weet zeker dat dit zo blijft in de toekomst.”

Vandaag werd Pascale in het zonnetje gezet met een speech, appelkanjers en natuurlijk een cadeau. Pascale, dank je wel voor de mooie verhalen en voor de mooie jaren. We hopen dat jij, Kiki en Joke nog lang het gezicht van Caesar blijven.