Live a full life
Bij Caesar Groep werken we binnen het thema ‘Better your Best’ continu aan de beste versie van onszelf. Dit drijft ons om te excelleren en te innoveren. Hans van der Kooij, oprichter van Caesar Groep, trad in 2023 terug als CEO van het bedrijf en gaf het stokje over aan Luc Spaas. Het levensmotto van Hans is: live a full life. Geïnspireerd door Eliyahu Goldratt (bedenker van de Theory of Constraints), heeft Hans dit motto omarmd en vertaald naar drie kernprincipes: ondernemerschap, ontwikkeling en vitaliteit. Dit vormt de basis van onze cultuur, die ons al meer dan 30 jaar onderscheidend maakt.
Ondernemerschap: lef en innovatie
Ondernemerschap is het tonen van lef en het realiseren van nieuwe ideeën. Het gaat om het verkennen van onbewandelde paden en het tot leven brengen van innovatieve concepten. Het moedigt aan om altijd verder te kijken, uitdagingen aan te gaan en met creatieve oplossingen te komen die Caesar Groep vooruithelpen.
Ontwikkeling: groei op persoonlijk en professioneel niveau
Ontwikkeling is zichtbaar op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Het betekent dat je jezelf, je team en de organisatie voortdurend verder brengt. We geloven sterk in het belang van zelfontwikkeling en het stimuleren van groei binnen de teams. Dit zorgt voor een dynamische werkomgeving waar iedereen de kans krijgt om te leren en te groeien.
Vitaliteit: betrokken en bevlogen werken
Vitaliteit draait om het uitvoeren van je werk met passie en energie en anderen daarin actief stimuleren. Het belang van betrokkenheid binnen het team en het motiveren van collega’s draagt bij aan een positieve werkcultuur. Vitaliteit zorgt ervoor dat we niet alleen fysiek maar ook mentaal sterk en veerkrachtig zijn, klaar om elke uitdaging aan te gaan.
Full life award
In 2023 hebben we de Caesar Full life award in het leven geroepen, om het gedachtegoed van Hans voort te zetten. Ter ere van zijn inzet in de afgelopen 30 jaar voor Caesar Groep hebben we besloten om Hans dan ook als eerste de prijs te geven. Hij ontving een ontwikkelcheque van €2.500,- , die besteed kan worden aan persoonlijke, vitale of ondernemersgerichte ontwikkeling van de medewerker of het team. Daarnaast is er een symbolische LEGO beker van Hans zelf aan hem uitgereikt, die ook in de komende jaren aan nieuwe winnaars wordt gegeven, een herinnering aan de impact die hij binnen het bedrijf heeft gemaakt.
Dit jaar worden er opnieuw drie kandidaten voorgedragen, die tijdens de medewerkersdag door alle medewerkers kunnen worden verkozen tot winnaar. Deze kandidaten dragen op verschillende manieren bij aan onze organisatie en maatschappij, zoals:
- Het leveren van bijdragen in vaktechnische communities
- Het ontwikkelen van toepasbare modellen voor klanten
- Het fungeren als strategisch gesprekspartner bij klanten
- Het boosten van nieuwe technologieën
- Zichtbaarheid als professional en als mens, zowel intern als extern
- Inspirator zijn op een vakgebied met externe erkenning
- Positiviteit uitstralen en verantwoordelijkheid nemen binnen de organisatie en/of bij de klant
- Initiëren van nieuwe projecten en uitdagingen aangaan
- Onze organisatie maatschappelijk op de kaart zetten, denk bijvoorbeeld aan duurzaamheid of diversiteit en inclusie
Culturele waarden borgen
De nominaties en erkenningen borgen onze culturele waarden en stimuleren vakmensschap*, waarbij klanten, organisatie en maatschappij profiteren. We staan voor drie kernwaarden: ondernemerschap, ontwikkeling en vitaliteit – een combinatie van Hans’ filosofie en onze cultuur.
Door Hans’ levensmotto te omarmen, bouwen we samen aan een toekomst waarin we niet alleen succesvol zijn, maar ook een positieve impact maken op de wereld om ons heen. Laten we blijven streven naar een full life – vol ondernemerschap, ontwikkeling en vitaliteit.
*Bij Caesar Groep geloven we dat mensen het verschil maken in de digitale wereld. Daarom spreken we vanaf nu over de term vakmensschap, in plaats van vakmanschap.